søndag 8. juli 2012

På gjengrodde stier

Et fornøyd sporpar etter å ha krysset sine spor.















Oxye oppdager og lærer stadig nye ting når det gjelder spor. I dag fikk hun sitt første kryssa spor. Det vil si at en annen person har kryssa sporet sporleggeren har gått. Det var lagt ut tre slike krysninger. Selve sporet var enkelt nok, stort sett straka vegen, med krysningene vinkelrett på sporet. Vi var litt ekstra spente siden hovedsporet var fire timer gammelt, mens krysningene bare var en halv time gamle. Ville det bli for vanskelig?  Hun virret nemlig i starten og lurte fælt ved første krysning, men tok seg pent inn igjen. De to neste kryssa gikk strålende og hun viste null interesse for dem. Hun plukka også gjenstandene som var lagt ut etter krysningene. Alt i alt en god erfaring rikere.

3 kommentarer:

  1. Så gøy å tilfeldig komme over denne bloggen! Jeg måtte desverre nylig avlive min riesenschnauzer som jeg også trente i NRH. Faren hans var fra Rissies kennel! Stort savn å ikke lenger ha en riesen, så frem til jeg får ny hund så kommer jeg til å følge med her på hvordan det går med dere:) lykke til med trening, det kommer til å bli kjempespennende og morsomt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre fra deg:-) Hvor i landet var det du trente med NRH?

      Med tanke på ny riesen vet jeg i alle fall at Rissies stadig har kull. Jeg er meget godt fornøyd med hunden jeg har fått derfra. Det er mye hund i Oxye;-)

      Slett
    2. Jeg trente i dio 16, på Romerike:)

      Ja, jeg har sett at de har kull ganske ofte.. har et nå blant annet. Men desverre så har jeg ikke mulighet til å ha valp nå.. men har sett meg ut en tispe jeg håper skal ha valper til neste vår/sommer. Så da blir det bare å krysse fingrene, og heie på alle andre som jobber seg framover i mellomtia:)

      Slett