fredag 2. august 2013

Hovedkurs del II


Tove Dreierstad og undertegnede sitter i KO. Foto: Theresia Staaland

















Hovedkurs nærmer seg slutten, og det har vært ei lærerik uke. I går var jeg observatør under A-lagenes øvelser. Ganske interessant å følge kommende hundeførere i deres bestrebelser for å beherske KO-arbeid.



Foto: Nina Leiros.



































I dag hadde B-lagene en liten øvelse. Vårt lag lå først figuranter for det andre B-laget, før vi byttet etter lunsj. Oxye og jeg fikk en liten teig (ca 500x250 meter). Vinden var vekslende og kom fra alle kanter. Jeg la opp søket slik jeg tenkte var riktig ut fra vinden, og riktig nok, etter rundt 20 minutter så jeg Oxye fikk noe i nesa som hun jobbet med. Hun kom med melding, og påvisningen ledet til en "savnet." Jipppppi:-) Oppdraget løst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar